DIGURA vil lave Airhelp for lejere

Estimeret læsetid: 2 minutter

Lejernes nye forkæmper er 100% digitale og har givet den juridiske branche en ordentlig overhaling. Den traditionelle måde at gøre tingene på er blevet udskiftet med et digitalt mindset, der gør det nemmere end nogensinde før at være lejer.

Slut med dyre advokatregninger og sløje lejerforeninger

De fleste danskere enten bor eller har boet i en lejebolig, men mængden af lejere, der er blevet snydt af deres udlejer, er skræmmende høj. Der er mange grunde til, at konflikter med udlejer opstår, men fælles for dem er, at det ikke er en rar situation at stå i – her kommer DIGURA lejerne til undsætning.

Stifterne bag DIGURA, Mike Vestergaard og Mads Klokkerholm Nielsen, har taget kampen op og udfordrer de begrænsede valg, som lejere har i dag – dyre advokater og sløje lejerforeninger med påtvungne dyre kontingenter. De unge iværksættere er gået imod strømmen af typiske juridiske virksomheder ved at tænke ud af boksen. De har udviklet en software, der kan teste, om lejernes sager har potentiale til et sagsforløb, og det er ovenikøbet helt gratis.

Det er ikke nogen hemmelighed, at advokatregningen hurtig kan løbe op, og svartiden hos lejerforeningen er ikke altid den hurtigste, så i stedet kan lejere nu sidde hjemme i deres stue, indgive deres sag ved blot at besvare 7 til 11 spørgsmål og få svar indenfor 24 timer.

Deres software vurderer sagen ud fra over 4500 tidligere afgørelser, og hvis det viser sig, at sagen har potentiale, kan softwaren selv føre sagen. DIGURA tilbyder også at føre sagen både overfor udlejer og i diverse nævn, hvis det bliver nødvendigt. Prismodellen er simpel – hvis ikke de vinder sagen, er det fuldstændig gratis. Men med en win-rate på 98% klarer de det nu meget godt.

,,Vi håber og tror på, at det her kan blive lejerettens svar på Airhelp. 42 % af alle danskere bor til leje – Og de fleste har prøvet at betale en husleje, som var for høj eller miste hele depositum. Det vil vi gøre op med i DIGURA via software og innovation” Mike Vestergaard, Adm. Direktør og Co-founder

Digitalt mindset og effektiv sagsbehandling giver glade lejere

DIGURAs digitale natur skiller sig ud fra deres mere traditionelle konkurrenter. De sætter en ære i det serviceniveau, de tilbyder, og der, hvor de virkelig rammer plet med deres digitale mindset, er kommunikationen med deres klienter. DIGURA har taget afstand fra snævre telefontider og lange ventetider. Alternativet er langt mere attraktivt for lejerne – nemlig online chat til generelle spørgsmål, direkte adgang til deres rådgivere via mail og svar samme dag eller som minimum indenfor 24 timer.

DIGURA sætter en dyd i at komme klienterne i forkøbet ved at give dem løbende opdateringer omkring, hvor langt de er i sagen. Det er slut med at jagte informationer og døje med lange svartider, og responsen fra klienterne har været overvældende positiv.

Lejerne har allerede fået øjnene op for den nye LegalTech startup, deres ekspertise og knivskarpe serviceniveau. Med en gennemsnitlig tilbagebetaling på over 15.000 kroner pr. sag leverer de allerede stærke resultater, der kan konkurrere med de store spillere.

Udover deres digitale tilgang til sagsbehandling udnytter de også deres digitale mindset udadtil. De er fortaler for brugen af digital markedsføring og står bag den største Facebook-gruppe for danske lejere, der har omkring 4000 medlemmer. Gruppen er blevet et fællesskab, der hjælper hinanden, og DIGURA står altid klar til at hjælpe dem videre. Med et digitalt mindset vil DIGURA gerne skubbe til grænserne og vise, at jura ikke behøver være så firkantet.