Indieframe var lavet til det udenlandske marked – nu har de også succes i Danmark

Estimeret læsetid: 2 minutter

Du husker måske Indieframe fra deres besøg i Løvens Hule, og de har siden da fået enorm succes og investeringer for flere millioner. Indieframe ramte nemlig et hul i markedet, som i vores ”fake news”-tider er mere populært end nogensinde.

Lars Brask Frederiksen og Cecilia Valsted er dokumentarister og har blandt andet arbejdet på produktionen af oscarnominerede dokumentarfilm Burma VJ. En film som skildrer modige reportere som sætter livet på spil for at vise verden virkeligheden i det lukkede land Burma. Det er samme vision som stifterne har med IndieFrame; “Vi skal have folket tættere på redaktionslokalerne og journalister skal have hurtigere og mere valideret adgang til befolkningen, så alle perspektiver kommer med i nyhedsstrømmen” siger Cecilia Valsted, IndieFrame co-founder.

Siden 2016 er det kun gået fremad for Indieframe, som i dag har mere end 137.000 uploads og 70.000 brugere på platformen. IndieFrame fungerer sådan, at alle kan oprette en profil og lægge billeder og videoer op til salg, som medier verden over kan købe og bruge til deres historier. Udover succesen i udlandet har Indieframe også fundet sin plads i Danmark med indgåelse af partnerskab der inkluderer interessante medie-samarbejder.

 

”Partnerskaberne fik rigtig god respons fra de lokale brugere. De kunne kommunikere direkte gennem appen og platformen, og de kunne deltage i foto- og videoopgaver og content, som de lokale medier havde lagt ud,” fortæller Lars Brask, co-founder IndieFrame og uddyber med, at de stadig tester markedet i Danmark, som på nuværende tidspunkt har mere end 5.000 brugere.

Det er dog ikke blot en vækst i brugere og markeder, som Indieframe har opnået i 2018, men også på det tekniske plan er der sket meget. Indieframe er netop i gang med at udvikle konceptet Wallframe, som er dedikeret til independent fotografer. Det nye koncept skal bringe værdi til de digitale fotos på platformen:

”WALLFRAME er skabt for amatør- og professionelle freelancefotografer, som nu kan sælge deres billeder til både privatpersoner, medier og virksomheder, men også til markeder, der er mere nichepræget. Ligesom alt andet content på Indieframe, så handler det om autencitet, og med Wallframe kan virkeligheden komme ind i stuerne, flot indrammet, og måske bidrage til andre vinkler på samtalerne omkring spisebordet” siger Cecilia Valsted, co-founder IndieFrame.