JumpStory, Netflix for billeder, ruller en AI drevet billedsøgnings- og succesforudsigelse værktøj ud

Estimeret læsetid: 3 minutter

Platformen, der bruger den samme abonnementsmodel som Netflix, anvender AI til at finde autentiske billeder og videoer baseret på skriftligt marketingindhold samtidig med, at den foreslår de bedst fungerende billeder.

Aarhus, d. 19. februar. JumpStory, der er en revolutionerende AI drevet digital platform, har netop lanceret platformens AI drevne søgnings- og succesforudsigelsesværktøjer på 40 nye sprog, hvilket bringer platformen et skridt tættere på målet om at bruge teknologi til at høre det så let som muligt for deres brugere at finde det perfekte billede.

”Stock imageindustrien” er forældet, overvurderet og er alt for kompliceret. Det ser ud til, at det hele handler om at uploade flere millioner af indhold uden at tænkte på om det er relevant eller om det har en indvirkning. Udover, at vi selv er iværksættere hos JumpStory, er vi også marketingsfolk af hjertet der ved, at begge grupper bruger meget tid på at søge efter autentiske billeder. Hos JumpStory ønsker vi at løse dette problem ved at gøre det nemt at finde autentisk indhold – og samtidigt hjælpe med at forudsige, hvilke fotos der rent faktisk skaber resultater de ønsker” Fortæller JumpStorys medstifter og COO Jonathan Low.

Ifølge Jonathan Løw har virksomheden genovervejet hele den teknologiske proces fra bunden og anvender AI for at forenkle og forbedre oplevelsen for brugerne. At matche billeder med tekster automatisk og på en intelligent måde er elementet. Desuden bruger JumpStory AI til at filtrere i indholdet og give deres brugere mere autentiske fotos mm. i stedet for opsatte perfekte fotos. JumpStorys nye værktøjer er tilgængelig for brugere i over 80 lande og hjælper marketingsfolk med at finde indhold hurtigere og mere effektivt. 

Det der karakteriserer platformen er ikke kun den AI drevne søgefunktion, men også det autentiske indhold. De traditionelle stock image udbydere som Shutterstock og iStock tilbyder typisk klare billeder med perfekte modeller. JumpStory tilbyder derimod billeder, der ser og føles meget mere naturlige. Dette giver ikke kun marketingsfolk realistiske billeder, der virker bedre på deres målgrupper, men det hjælper også med at udfordre de gennemgribende normer for kropsbillede og udseende.

Når marketingsfolk har fundet det autentiske billede de ønsker at bruge, kan JumpStorys HighJumper funktion hjælpe dem videre med at med at indsnævre deres muligheder på blot et par sekunder. HighJumper værktøjet trænes AI i neuro marketing – med hvordan billeder fungerer i vores hjerner og hvordan øjet opfatter det visuelle indhold. AI værktøjet bruger dette til at analysere kontrasten, farverne og følelserne i et billede hvorefter det forudsiger, hvor godt det vil fungere over for brugeren. Hensigten med dette er, at JumpStorys AI værktøjer lærer brugerens adfærd godt nok til at kunne matche autentiske billeder med deres specifikke brand og målgruppe på den bedste mulige måde i løbet af få sekunder.

Teamet hos JumpStory arbejder også på højtryk på at integrere platformen i andre MarTech-værktøjer og platforme, så man som forfatter kan finde de billeder, man har brug for, uden at skulle forlade applikationen man arbejder i. Der er på nuværende tidspunkt planlagt en række vigtige integrationer i 2020.

JumpStorys formål er at forstyrre den $3 mil. Industri med sin AI drevne abonnements platform ved hjælp af neuromarketing principper og en ”virker hvor du arbejder” tilgang med integrationer med Mart-Tech softwares og platforme, så marketingfolk kan søge, redigere og bruge indholdet fra JumpStory med det samme og direkte fra platformen de er på. JumpStory betjener en ubegrænset abonnementsmodel, der gør billedkilden både enklere og mere overkommelig.

Udrulningen af JumpStorys AI-værktøjer på 40 nye sprog markerer begyndelsen på et travlt 2020 for virksomheden. Det videreudvikler AI-kapaciteterne på platformen, forbedrer dets bias filters for at sikre en mere retfærdig repræsentation af billeder til bestemte søgninger og finjusterer redigeringsværktøjet. Uanset hvad – vil det overordnede fokus forblive uændret – nemlig at bruge MarTech for at gøre det muligt for forfatterne at finde det rigtige billede eller video på få sekunder.