Fusionering med store ambitioner udvider familien

Estimeret læsetid: 2 minutter

Ungdommeligt hovmod møder mangeårig erfaring når de to succesiværksættere Mads Herlev og Rene Stenvang slår deres virksomheder sammen. De to driver dagligt hver deres millionomsættende webshops, Babytoys.dk og Mammashop.dk, men har nu indgået et samarbejde de begge har store ambitioner med.

Mads Herlev har drevet Babytoys siden han var ganske ung. Allerede tilbage i 2012 blev Babytoys.dk stiftet, da Mads endnu kun gik i folkeskole. Her seks år efter er Mads stadig i gang og har nu sammen med Rene, startet et nyt og spændende kapitel.

“Jeg har drevet Babytoys.dk i 6 år nu og jeg har oplevet en god vækst gennem alle årene. Det har altid været vigtigt for mig at Babytoys.dk hele tiden har bevæget sig fremad og det er nu blevet muligt at tage endnu et stort skridt i den retning, ved at fusionere med Mammashop.dk” – udtaler Mads Herlev, direktør i Babytoys.dk.

De to webshops har begge bevæget sig inden for samme målgruppe, men dog med to forskellige produkttyper. Hvor Babytoys.dk har et bredt sortiment af trælegetøj til børn, har Mammashop.dk et bredt sortiment indenfor bl.a. ammetøj og babyudstyr. Med sammenlægningen favner de nu en bredere målgruppe, under samme online univers.

“Vi kommer fremadrettet til at fortsætte under navnet Mammashop.dk og det betyder at alle aktiver fra Babytoys.dk nu ligger under Mammashops. Det giver mening for os at samle alt under et univers og det bliver Mammashop.dk. Med sammenlægningen udvider vi nu målgruppen, så vi nu favner fra mødrenes tidlige graviditet til børn i 6-7 års alderen” – udtaler Mads endvidere.

Mads og René arbejder nu på højtryk op til lanceringen i Danmark, men også Sverige, som begge forventes at ske i udgangen af 2018, så de er velrustede til at byde mødre – såvel som børn – indenfor i det online børneunivers. Og selvom der findes konkurrenter på børnelegetøj og ammetøj, så er det ikke noget der bekymrer Mads.

“Jeg kan nævne en lang liste med konkurrerende virksomheder, men den produktsikkerhed jeg kræver fra mine leverandører, er min og forældrenes sikkerhed og den er unik for Mammashop. Den sikkerhed, er med til at skille os ud fra konkurrenterne og derfor tør vi også godt bevæge os ind på et nyt og spændende marked, som det svenske“.