Populær multibrand kæde cementerer sig med butik i Aarhus – klar til at udvide internationalt

Estimeret læsetid: 2 minutter

Kings & Queens åbnede deres 19. lokation i Danmark i marts. Den nye 600 m2 butik står klar på Strøget i Aarhus, hvor unge drenge og piger kan komme og købe mærker som Fila, Tommy Hilfiger, Les Deux, Moss Copenhagen, Levi’s, Mads Nørgaard og Armani X, hvor det sidstnævnte pt. kun forhandles i Kings & Queens. Multibrand kæden henvender sig især til unge i alderen 15-30.

“Vi åbner ikke butikker mindre end 600 kvadratmeter, for der skal være plads til at vores kunder kan få en god oplevelse, når de træder ind i butikken,” fortæller Anders Clement, der er distriktschef for Kings & Queens.  Kæden anser sig selv som mere end en tøjforretning, og fokuserer på den totale oplevelse frem for blot køb og salg. Med råt og lækkert design, har de skabt et rum, der også kan fungere som et lækkert hangout for deres unge kundekreds.

Fra dansk grund til internationale vidder

Ronni Juul, der er butikschef i Kings & Queens, har flere års erfaring fra den århusianske tøjbranche. Han spår, at Kings & Queens går en god fremtid i møde. Den nye butik i Aarhus er solidt placeret i den indre by, og tyder allerede på at blive en af kædens bedst sælgende butikker – især takket være det professionelle og dedikerede personale.

“Vi har høje forventninger til butikken, for der har længe været efterspørgsel på Kings & Queens her i byen. Nu har så denne her perfekte lokation, så det kunne næsten ikke være bedre,” fortæller Ronni Juul. Næste skridt er det første spadestik i deres internationale udvidelse, og denne første butik kommer til at ligge i Emporia i Malmö. Ambitionerne peger derefter videre mod Norge og Tyskland”

Fysisk og digital synergi

“Vores målgruppe (15-30 år) er digitale indfødte, men de kan samtidig godt lide at ose i den fysiske butik. Vi forsøger at optimere oplevelsen både fysisk og digitalt, så man aldrig går forgæves hos os,” uddyber Anders Clement. 

Der er sikret en strømlinet synergi mellem Kings & Queens’ digitale udbud og fysiske butikker, hvor den samlede æstetik tilbyder de handlende alt, hvad de kunne få brug for i jagten på et flot sæt tøj og en god indkøbsoplevelse. De samme ambitioner kommer til at gøre sig gældende på den videre færd mod de internationale marked.

Særligt Kings & Queens’ Click & Collect service har vist sig at være virkelig populært. Du kan læse mere om denne service her og finde deres sortiment på www.kingsqueens.dk