Online kassesystem vil gøre hverdagen nemmere for butiksejeren, som håndterer både salg og service i deres forretning

Estimeret læsetid: 2 minutter

Virksomheden ServicePOS er det eneste dedikerede online kassesystem, med indbygget sagsstyring, kasse, lagerstyring, CRM og en lang række integrationer til bl.a. webshop og økonomisystem.

“Vi har udviklet et system, der gør det muligt for en butiksejer at fokusere sin tid netop der, hvor det giver mest værdi. Vi oplever mange, som efterspørger vores system, fordi deres dagligdag hurtigt bliver fyldt med arbejdsopgaver, som de ikke har hverken tid eller lyst til at udføre” udtaler Rasmus Melbye – en af medejerne af ServicePOS.

ServicePOS platformen har ingen begrænsninger af brugere på samme tid, da det hele er cloud-baseret, hvilket betyder at transaktioner i systemet gemmes online hele tiden. I dag benytter over 100 butikker sig af platformen, som vokser for hver måned der går. Både hvad angår brugere af platformen men også funktioner, som hele tiden tilpasses branchernes udfordringer i hverdagen.

“En ting som butiksejere ofte sidder med er bogføring og det er sjovt nok også den ting vi ofte hører at butiksejere helst vil undgå, at bruge tid på. Derfor har vi udviklet en dyb integration til det populære økonomisystem E-conomic, som frigør en masse tid for vores kunder” udtaler Rasmus Melbye endvidere.

Hvad angår kundesegmenter, er mulighederne for ServicePOS mange og de håndterer i dag allerede kunder indenfor flere forskellige brancher, som eksempelvis reparation af elektronik, have-park og guldsmede som generelt er folk der har et service område i deres forretning.

En af de brancher hvor ServicePOS især oplever vækst er inden for smykkebranchen. Derfor deltog ServicePOS i år ved den lukkede fagmesse for ur- og smykkebranchen – New Nordic 2018 i Bella Centeret i København.

“Ved dette års New Nordic smykkemesse deltog vi for at vise og fortælle om vores kassesystem til smykkeforretninger, guldsmede og urmagere, for ved denne branche har vi indtil videre haft god succes, fordi vi kan spare folk for rigtigt meget tid” understreger Rasmus Melbye.

Endvidere slår Rasmus Melbye fast, at det stadig er fokus for ServicePOS at udbrede systemet til så mange brancher som muligt.

“Vi har nogle brancher som eksempelvis smykkeforretninger, guldsmede og urmagere, hvor det går rigtig godt. Men det går også godt indenfor andre brancher, hvor ServicePOS også skaber værdi. Derfor vil vi helst ikke lægge begrænsninger for os selv, men i stedet afsøge alle de muligheder der er for ServicePOS“.